DOBRÝ ANDĚL DOBRÝ ANDĚL
  •     Můj Andělský profil
Chci pomáhat a být Dobrým Andělem
  • Andělský blog
  • O Dobrém andělovi
    • Systém DOBRÝ ANDĚL
    • Komu a jak pomáháme
    • Zakladatelé a správní orgány
    • Financování
    • Pomoc v číslech
    • Seznam Dobrých andělů
    • Podporují nás
    • Napsali o nás
    • Jiné možnosti pomoci
    • Etický kodex
  • Pro dárce
    • Jak pomáhat
    • Daruj Andělství
    • Zde pracují Dobří andělé
    • Mapa Dobrých andělů
    • Andělský e-shop
    • Aplikace Dobrý anděl v mobilu
    • Zpravodaje
    • Nejčastější otázky a odpovědi
    • Daňová uznatelnost darů
  • Pro rodiny
    • Systém DOBRÝ ANDĚL
    • Komu a jak pomáháme
    • Pravidla poskytování finanční pomoci
    • Kontaktujte nás
  • KONTAKT
  • Čeština
  • English

Chci pomáhat a být Dobrým andělem

 
Přes internet   Přes SMS T-Mobile
 

Přihlášení Dobrého Anděla

Do svého Andělského účtu se můžete přihlásit pod svým Andělským číslem (nebo e-mailem) a heslem, které jste si zvolili při registraci. Ve svém účtu si můžete kdykoli své údaje i heslo změnit.
Děkujeme za Vaši podporu rodinám s dětmi!

Nemáte účet? Registrujte se. Zapomněli jste své heslo?

10 let nadace – desetkrát o Dobrém andělovi od Petra Sýkory

24.11.2021, Andělský blog, O Dobrém andělovi, Pod pokličkou

Jak nad fungováním Dobrého anděla přemýšlí jeho spoluzakladatel Petr Sýkora?

1. Respekt jako základní hodnota

Při založení nadace jsme si stanovili několik základních hodnot, kterými se chceme řídit. Jednou z nich je respekt – k příjemcům pomoci, ostatním organizacím, lékařům, kteří pomáhají, spolupracujícím firmám, a ke všem dárcům bez ohledu na výši jejich daru. Zkrátka, pomáhat potřebným rodinám nám dělá obrovskou radost, ale není to o nic vznešenější, než péct rohlíky, nebo vyrábět cihly. Dávání či pomáhání je běžná součást života.

Petr Sýkora

2. Profesionalita – vybudovat nadaci je stejné jako vybudovat firmu. Skoro 🙂

Z funkčního hlediska nevidím mezi nadací a firmou téměř žádný podstatný rozdíl. V obou případech musíme nabídnout „zákazníkům“ dobrou hodnotu a uspokojit jejich potřeby. Mít strategii, finanční disciplínu, IT, cílený marketing, HR… Však to znáte. Je to stejné až na pár výjimek, které zmiňuji dále.

3. Čas – za 20 % stráveného času dostanete jen 20 % výsledku

Potíž je v tom, že si řada lidí myslí, že nadaci je možné vybudovat jaksi mimochodem, bokem. Ale znáte někoho, kdo založil a poté vedl úspěšnou firmu, a přitom jeho hlavní oblast zájmu ležela někde jinde? Znáte podnikatele, který si na vybudování vlastní firmy někoho najal? Nadace, pokud má být úspěšná, potřebuje stejnou pozornost jako firma. Potřebuje vás kompletně – vaše jméno, váš čas, vaše peníze, vaše kontakty, celé vaše srdce.

4. Konkurence neexistuje

Ve většině oborů podnikání vládne tvrdá konkurence. V případě charity a pomáhání druhým je situace jiná. Nekonkurujete si, ale doplňujete se. Každý dělá něco jiného, každý přináší svůj díl pomoci. Někdo financuje výzkum léčby, druhý se věnuje prevenci, třetí poskytuje psychosociální poradenství… Je to jako v orchestru, kde si také housle nekonkurují s klarinetem či bubny. Naopak, tu krásnou hudbu vytvářejí společně.

Petr Sýkora s rodinou Ellinky

Petr Sýkora s rodinou Ellinky, které pomáhají Dobří andělé

5. Umění říct NE

Každý podnik, nadace nebo stroj – čím jsou komplikovanější, tím hůře se řídí. Proto je důležité umět říci pevné a laskavé „ne, děkujeme“. Je to schopnost odolat dobře míněným nápadům a radám, co všechno by ještě bylo dobré udělat. Jejich seznam je nekonečný. Čím je daná činnost jednodušší, tím více pozornosti je možné věnovat tomu, aby probíhala opravdu efektivně.

6. Inspirovat a jít příkladem

Pokud lidé kolem vás uvidí, že se nadaci věnujete opravdově, stoprocentně, rádi vám pomohou. Pokud uvidí, že jí věnujete celý svůj čas, také jí třeba věnují kousek toho svého. Pokud poskytujete vlastní peníze, rádi také trochu přispějí. Věřím, že to, co děláme, z nás totiž promlouvá tak hlasitě, že není potřeba nic moc dalšího říkat.

7. Vše začíná doma

Občas chceme zachránit svět a pro zdánlivě velké věci zapomeneme na ty malé, bezprostřední. Jenže filantropie začíná doma. Pokračuje u sousedů, na ulici, v místě, kde žijeme… Jak řekl Jordan Peterson: „Jestli chceš změnit svět, ukliď si napřed svůj pokoj.“

8. Dívat se na skutečné potřeby lidí

Když jsme před 12 lety přemýšleli nad založením Dobrého anděla, bylo hned zřejmé, že Andrej Kiska s Igorem Brossmannem o pár let dříve vymysleli skvělý „byznys model“. Přesto jsme si ještě před založením Dobrého anděla chtěli ověřit, jestli je taková pomoc opravdu potřeba. Díky Nadačnímu fondu dětské onkologie Krtek jsme našli prvních 6 rodin a na zkoušku je začali každý měsíc podporovat tak, jakoby to dělali Dobří andělé. Ověřili jsme si, že není nad čím váhat.

Je potřeba ale myslet také na dárce. Pokusili jsme jim dát možnost „stát se Dobrým andělem“ a přes vážnost tématu jim nabídnout jistou lehkost (to možná dělají ta křídla 🙂) a radost z pomoci druhým.

Petr Sýkora a Jan Černý

9. Správný dar ve správný čas a správnému člověku

Vzpomínáte na Victora Huga a jeho Bídníky? Správný dar ve správný čas a správnému člověku dokázal udělat z uprchlého trestance výjimečného muže. Opravdový dar má sílu změnit naše myšlení a chování. A to dělají i nejefektivnější nadace. Takhle nějak to kdysi řekl Václav Dejčmar.

Dovolím si říct, že Dobrý anděl naše myšlení mění. Minimálně dárci, Dobří andělé, jsou vnímavější k lidem, kterým do života zasáhla vážná nemoc, a které napřímo neznají. Pomáhání nám dává nadhled díky pochopení či připomenutí toho, co je opravdu důležité. Těší nás také, že velká část rodin, kterým Dobří andělé pomohli, se sama posléze stala Dobrými anděly. Důvěra vytváří důvěru.

10. Nejsme na to sami

V Dobrém andělovi pracuje jen 13 lidí. Na jedné straně je téměř sto tisíc pravidelných dárců a na druhé straně více než 4 tisíce rodin, příjemců pomoci. To je hodně klientů na hrstku lidí, kteří o ně pečují. Je to umožněno mimo jiné tím, že nám od počátků všemi možnými způsoby pomohly další desítky až stovky lidí. Většina tím, čím se zabývá jejich firma. Bez nich bychom to vůbec nezvládli. Řekl bych, že je to přirozené vyústění předchozích bodů. V procesu budování úspěšné organizace potřebujete sjednotit lidi myšlenkou, která vás – a každého z nich – přesahuje. Výsledkem je pak společné dílo.

A mimochodem – když na to nejste sami, je to mnohem větší zábava 🙂

Petr Sýkora s rodinou Lukáška, kterému pomáhají Dobří andělé

 

  • Novější příspěvky
  • Starší přispěvky

Andělský blog

O Dobrém andělovi Pod pokličkou Příběhy Rozhovory

Sledujte nejnovější články na sociálních sítích…

facebook intagram twitter youtube linked in

Nenechte si ujít novinky z Dobrého anděla - Odebírejte měsíční zpravodaj

Přihlásit k odběru

Zpracování osobních údajů - shrnutí základních informací

Děkujeme za Váš zájem dostávat informace o činnosti Dobrého anděla. Informace Vám budeme zasílat e-mailem.

V této souvislosti bude nadace Dobrý anděl zpracovávat Vaše osobní údaje – e-mailovou adresu a identifikační údaje, které mu poskytnete. Osobní údaje bude takto Dobrý anděl zpracovávat na základě Vašeho souhlasu, který Dobrému andělovi udělíte označením příslušného pole níže. Svůj souhlas můžete kdykoli odvolat.

Vedle toho může Dobrý anděl zpracovávat Vaše osobní údaje ze zákonných důvodů v souvislosti s plněním svých právních povinností a také pro ochranu Dobrého anděla.

Podrobné informace o zpracování osobních údajů a také o Vašich právech jsou dostupné na https://www.dobryandel.cz/oou_zpravodaj. Prosíme, abyste se s nimi před udělením Vašeho souhlasu seznámil/a a v případě jakýchkoli dotazů se na nás neváhal/a obrátit. Po udělení souhlasu Vám tyto informace budou také zaslány na Váš e-mail.

Úplné znění Poučení o zpracování osobních údajů pro Odběratele Zpravodaje.
 Souhlasím se zpracováním svých osobních údajů.
 
 
 

Vyhledávání

Kontakt

DOBRÝ ANDĚL, nadace
Holečkova 3331/37
150 00 Praha 5
  IČO: 24161501
Spisová značka: N 1231

Účet Dobrých andělů pro zasílání příspěvků: 8001008/5500
vedený u Raiffeisenbank v Praze
Číslo veřejné sbírky: Č.j.S-MHMP/1500734/2012

Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie.
facebook intagram twitter youtube linked in